Świąteczne dobre uczynki

coffe_akcja

W piątek 21 listopada w kawiarniach COSTA COFFEE i coffeeheaven w całej Polsce wystartowała
druga edycja wyjątkowej akcji charytatywnej. Do sprzedaży trafiły piękne, świąteczne ozdoby
pierniczkowe, a cały zysk z ich sprzedaży wesprze podopiecznych Fundacji „Dr Clown” i Fundacji
Costa. Akcja Pierniczek – czas start! Teraz każdy może spełnić dobry uczynek!


W Święta Bożego Narodzenia najważniejsze są ciepło, bliskość, miłość i niesienie pomocy. To właśnie z powodu potrzeby dzielenia się dobrem, kawiarnie COSTA COFFEE i coffeeheaven wracają z Akcją Pierniczek, która wystartowała 21.11.2014 roku i potrwa do Bożego Narodzenia. W tym czasie do kawiarni trafiły ozdoby pierniczkowe w kształcie ludzików, chatek i gwiazdek, każda za jedyne 1,50zł.

Cały zysk uzyskany ze sprzedaży ozdób pierniczkowych zostanie przekazany potrzebującym dzieciom, podopiecznym dwóch Fundacji. Pierwszej z nich kawiarnie pomagały już rok temu, podczas pierwszej edycji akcji. Jest to Fundacja „Dr Clown”, która od 15 lat prowadzi terapię śmiechem na oddziałach w szpitalach w całej Polsce. Wspiera tym samym chore i smutne dzieci oraz ich zatroskanych rodziców.
Od 5 lat realizuje również takie projekty jak rehabilitacja na wesoło czy uśmiech dla seniora: wizyty w hospicjach czy na szpitalnych oddziałach dla dorosłych. W tym roku do akcji dołączyła Fundacja COSTA, założona w 2006 roku, by nieść pomoc dzieciom plantatorów kawy z ubogich rejonów świata.

Swoim działaniem obejmuje Kolumbię, Kostarykę, Etiopię, Gwatemalę, Honduras, Peru, Ugandę i Wietnam. Fundacja poprawia jakość życia zapewniając dzieciom dostęp do edukacji, budując szkoły, wyposażając sale naukowe i zatrudniając nauczycieli. „W ubiegłorocznej edycji Akcji Pierniczek udało nam się sprzedać blisko 50 000 ozdób pierniczkowych. Usłyszeliśmy wiele pozytywnych komentarzy ze strony naszych Klientów na temat akcji, dlatego z wielką chęcią ponownie uruchamiamy Akcję Pierniczek. W tym roku chcemy dodatkowo przybliżyć naszym Gościom działalność Fundacji COSTA, która również pomaga dzieciom, u źródła naszego biznesu. Gorąco wierzymy, że w tym roku Akcja Pierniczek przyniesie jeszcze wspanialsze efekty” – mówi Jolanta Borowska, Dyrektor Marketingu CHI Polska.

W Akcji Pierniczek znajduje się jeszcze jeden drobny element, który sprawi, że tegoroczna zima minie podopiecznym Fundacji w jeszcze lepszym nastroju. To małe karteczki, dołączane do ozdób, z miejscem na dobre słowo. Czasem to właśnie ono ma największą moc. Pisanie i wysyłanie dobrych życzeń jest piękną świąteczną tradycją. Każdy, kto w czasie trwania akcji charytatywnej zakupi ozdobę pierniczkową, będzie miał możliwość napisania życzeń podopiecznym obu Fundacji.

Ozdoby pierniczkowe to nie tylko cegiełka, dzięki której wszyscy mogą pomóc potrzebującym
dzieciakom. To również doskonały pomysł na prawdziwy prezent od serca. Wystarczy pierniczka
udekorować w specjalnie w tym celu przygotowanym kąciku artystycznym. Kolorowe lukry, posypki i smakowe mazaki znajdą się w ponad 30 wybranych kawiarniach COSTA COFFEE i coffeeheaven.

Dzielmy się ciepłem w te Święta.
Patronami medialnymi są magazyny Grazia, SlowLife Food&Garden, Sukces, Wysokie Obcasy, Stroer i blog www.makelifeeasier.pl. Partnerem akcji są Agencja Reklamowa Novum i San Markos.